Vážený pane radní Hrubeši,
vážený pane náměstku Hřibe, vážené dámy a pánové,
dovolte mi, abych se jménem Středočeského kraje vyjádřil k e-mailu pana radního Hrubeše. Úvodem musím říct, že věcné diskusi vůbec nepomáhá, když pan kolega Hrubeš označuje dojíždějící občany Středočeského kraje za pendlery. Úplně stejně bych mohl za pendlery označovat obyvatele Prahy, kteří o víkendech vyjíždí do Středočeského kraje, ať již za jeho přírodou, památkami nebo prostě na chalupy a chaty. Ostatně, stačí se podívat na data provozu v páteční a nedělní odpoledne.
Velmi rád bych proto kolegu Hrubeše tímto veřejně požádal, ať tento slovník nepoužívá. Nepomáhá totiž vůbec racionální debatě. Naopak by mohla rétorika pana Hrubeše budit otázky, jestli si pan kolega uvědomuje, že Praha 6 je součástí hlavního města Prahy, které má ze zákona i určitou metropolitní funkci, která je zohledněna například ve 4x vyšším koeficientu RUD, než mají ostatní města v ČR nebo i samotný Středočeský kraj. Zlé jazyky by pak mohly říkat, že Praha má roli metropole, jen když se jí to hodí a když se jí to nehodí, tak na to ráda zapomíná.
A teď pojďme k věci.
Naprosto souhlasím s panem radním Hrubešem, že řešením dopravní situace není přivádět další a další osobní automobilovou dopravu do vnitřního města a že smysl má podporovat co největší rozvoj veřejné dopravy. Uvědomme si ale, že na situaci, kterou máme dnes, se zadělávalo léta a vinu nesou obě strany. Středočeské obce v tom, že v devadesátých a nultých letech povolily mnohdy nesmyslný rozvoj bez návazné sociální a dopravní infrastruktury, Praha pak v tom, že buď ona nebo její městské části, blokovaly či léta brzdily výstavbu důležitých dopravních staveb (Pražský okruh, železniční trať Kladno - Praha) a že se na jejím území téměř zastavila bytová výstavba.
Náprava těchto věcí nepřijde přes noc.
V první řadě je nutné si uvědomit, že nápad pana kolegy Hrubeše vyhradit některé silnice II. a III. třídy ve špičce jen pro provoz autobusů je nerealizovatelný - dopravně i právně. Možná na ten nápad přišel proto, že u místních komunikací se tento nápad ve městě realizovat dá, ale tady nejsme ve městě, nýbrž v kraji a silnice II. a III. třídy nejsou místní komunikace.
Jsou ale tři věci, které se dají udělat hned:
A co se dá udělat do budoucna?
Řešením pro budoucnost je
Jsou řešením parkoviště P+R?
Nemyslím si to. Středočeský kraj v současné době připravuje velké P+R v Hostivici , dále je připravováno P+R v Jenči. To však budou parkoviště pro stovky aut. Do Prahy však dojíždí (nejen ze Středočeského kraje) 300 000 aut denně ...
Vážení adresáti tohoto mailu. Mějte prosím na paměti, že zde nejsme MY a ONI. Jsme jenom MY, občané České republiky. Nedělejme proti sobě jednostranná opatření, nenasazujme druhé straně psí hlavu. Vnímejme prosím, že Praha a Středočeský kraj jsou celky, které jsou na sobě vzájemně závislé a řešme proto problémy, které vznikají, společně a ne proti všem.
Závěrem bych rád doplnil, že minulý týden jsem se s panem kolegou Hrubešem dohodl, že bude svoláno jednání na úrovni Praha - Středočeský kraj - Praha 6 o koncepčním řešení dopravní situace v dané oblasti, budu tedy čekat od magistrátu hl. m. Prahy informaci o termínu jednání.
P.S. Do adresáře jsem přidal i zástupce obcí, kteří v původním mailu nebyli, neboť se jich situace také týká.
S pozdravem
Petr Borecký
radní pro veřejnou dopravu
Užitečné informace
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |