O autorovi
Daniel Fiedler (nar. 1979) vystudoval na pražských konzervatořích obory bicí nástroje a hudební kompozice, načež počal roku 1995 účinkovat coby pianista na pražské hudební scéně.
Od roku 2005 pak působí jako klavírní korepetitor a pedagog, přičemž se postupně zabývá výtvarným uměním, a to jak teoreticky, tak prakticky.
V případě teoretické působnosti se pak jedná o druhou část autorovy historické tetralogie (Přelomy věků, Dějiny umění, Dějiny hudby, Dějiny lidstva), v níž popisuje lidskou historii z úhlu pohledu časových cyklů; v případě praktické působnosti jde pak přirozeně o samotnou malbu vycházející z díla abstraktních malířů minulého století, mezi něž patří např. Vasilij Kandinskij, Kazimir Malevič, Joan Miró či Jackson Pollock.
O výstavě
Cyklus dvanácti obrazů „Kompozice versus Impromptu“ představuje pomyslný souboj dvou uměleckých přístupů, v němž první reprezentuje dopředu promyšlený systém tvorby (v hudbě řečená tvorba odpovídá hudební kompozici, popř. klasické interpretaci) s tím, že druhý přístup reprezentuje intuitivní tvorbu bez přípravy (v hudbě se v tomto ohledu jedná o improvizaci, jež je nejvíce rozšířena v současnosti mediálně neprávem opomíjené hudbě jazzové). Návštěvník expozice proto může sám rozhodnout, která ze dvou zmíněných koncepcí jej více osloví.
Užitečné informace
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30 | 1 |
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8 |
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14 | 15 |
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22 |
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28 | 29 |
30
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |